A 24/2015 (IV. 28.) MvM rendeletben foglaltak szerint a nyerteseknek a támogatási összeg 90%-ára vonatkozó kifizetési kérelmet a támogatási kérelemnek helyt adó vagy részben helyt adó első fokú határozat jogerőre emelkedését követően, de legkésőbb 2015. szeptember 30-ig kell az MVH által közzétett közleményben rendszeresített nyomtatványon, postai úton benyújtani a lakóhely szerint illetékes MVH megyei kirendeltségére. A benyújtáshoz szükséges nyomtatványok az MVH honlapján (www.mvh.gov.hu) lesznek elérhetőek.
ELSŐ TENNIVALÓK1) Az egyéni vállalkozói tevékenység indítása (01.11–01.50 és 01.70 szakágazatba tartozó mezőgazdasági tevékenységek elfogadhatóak a vállalásoknak megfelelően).
Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdését be lehet jelenteni:
- személyesen az ország bármely okmányirodájában,
- elektronikus úton ügyfélkapun keresztül.
A vállalkozás indításához szükséges iratok, melyeket az okmányirodában történő személyes ügyintézéskor kell bemutatni:
- személyazonosításra alkalmas érvényes okmányt (állandó személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély).
Egyéni vállalkozói igazolvány a vállalkozói tevékenység megkezdésének és folytatásának nem feltétele, kiváltása nem kötelező.
További információk az alábbi oldalon találhatók.
Induló vállalkozások bejelentési kötelezettségeivel, teendőivel kapcsolatos hasznos információk az alábbi linkre kattintva találhatóak.
2) A vállalkozás indítását követően, amennyiben az egyéni vállalkozás bejelentkezett az ÁFA hatálya alá, vállalkozói bankszámlát kell nyitni, amelyet az adott hatóságokhoz (Országos Egészségbiztosítási Pénztár, helyi önkormányzat) be kell jelenteni. Ezzel kapcsolatban mindenképpen célszerű könyvelővel is egyeztetni.
3) Ezt követően még a kifizetési kérelem benyújtása előtt az MVH felé mindenképpen be kell jelenteni a vállalkozói bankszámlaszámot (amennyiben az egyéni vállalkozás bejelentkezett az ÁFA hatálya alá) és az egyéb adatváltozásokat, új adatokat, valamint az egyéni vállalkozó KKV minősítését a G1010-01 adatlapon.
A G1010-01 nyomtatvány és a hozzá tartozó útmutató az alábbi linken található.
4) Kifizetési kérelem benyújtása
A támogatási összeg 90%-ára vonatkozó kifizetési kérelemhez mellékletként csatolni kell az MVH által kiadott közleményben előírt dokumentumokat, melyek közül a korábbi évek tapasztalatai alapján várhatóan az alábbiak lesznek szükségesek:
- Kifizetési kérelem Főlap,
- „Igazolás egyéni vállalkozó mezőgazdasági tevékenységéről” (D0074-06) melléklet. Az igazolás kiállítását az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyekben eljáró, országos illetékességű hatóságtól kell kérni. Illetékes hatóság az okmányiroda, illetve az ügyfél lakhelye/székhelye szerint illetékes polgármesteri hivatal. Amennyiben az igazolást az illetékes hatóság nem állítja ki, elfogadható olyan egyéb dokumentum is, melynek adattartalma bizonyítja az egyéni vállalkozói tevékenységet, továbbá igazolja, hogy az ügyfél a főtevékenységet mely időponttól végzi.
Az egyéni vállalkozó mez őgazdasági tevékenységnek igazolásához elfogadható dokumentumok:
1.) Igazolás egyéni vállalkozó mezőgazdasági tevékenységről nyomtatvány
2.) Hatósági bizonyítvány: az egyéni vállalkozók részére hatósági bizonyítványt a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) ad ki.
3.) Egyéni vállalkozói igazolvány hiteles másolata
4.) Egyéb kiállított igazolás: Az ügyfél lakhelye/székhelye szerint illetékes okmányiroda, vagy az önkormányzat jegyzője által kiállított hatósági igazolás.
A fentiekben leírt információk tájékoztatók jellegűek, a pályázattal kapcsolatos valamennyi tudnivalót és kötelezettséget az MVH által kiadott közlemények, valamint Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a fiatal mezőgazdasági termelők indulásához a 2015. évben igényelhető támogatások részletes feltételeiről szóló 24/2015. (IV. 28.) MvM rendeletben foglaltak szabályozzák.